matematykaszkolna.pl
Mike: a obliczajac dlugość odcinka skad wiemy od jakiego punktu nalezy odjąć ..a od b czy b od a
1 maj 10:21
Kate21: Ponieważ wzór na długość odcinka AB jest natepujacy |AB|= (xb−xa)+(yb−ya)
1 maj 11:13
Kate21: Tam po nawiasach obydwóch ma być jeszcze do potęgi drugiej
1 maj 11:14
Mike: no tak ale jak bedzie odcinek |KM| albo |MK) odejmiesz od M czy od N . przepraszam ale zawsze mam z tym klopot
2 maj 08:49
gosia: bez roznicy i tak podciagajac do potegi wyjdzie liczba dodatnia
4 maj 23:02
wesoła: Ja zrobiłam koncowke nieco inaczej. 82 + (−4)2 a potem rozbilam 64 + 16 i wychodzi mi 8 + 4 = 12. wynik pomnozylam przez 3 i wyszlo mi 36. taki wynik jest w odpowiedziach i to jest bardzo mylace ale wydawalo mi sie ze pierwiastek po rozbiciu powinien byc taki sam co przed rozbiciem. niech mi ktos wytlumaczy dlaczego to jest blad emotka
24 kwi 10:51
Jakub: Korzystasz z takiego wzoru a+b = a + b, a takiego wzoru nie ma. To jest nieprawda. Zobacz co wychodzi, jak zastosuję Twój wzór, który jest fałszywy 5 = 25 = 16 + 9 = 16 + 9 = 4 + 3 = 7 Z 5 otrzymałem 7, czyli 5 = 7 Wzór prawdziwy jest z mnożeniem nie dodawaniem. a*b = a * b 6 = 36 = 4*9 = 4 * 9 = 2 * 3 = 6 6 = 6 prawda Ciekawe jest, że układający zadanie dał wynik D. 36. Musiał wiedzieć, że ludzie często liczą tak jak Ty wesoła i specjalnie dał tę odpowiedź. Tak więc uważajcie, pułapki są zastawione i tylko czekają aż w nie wpadniecie emotka
24 kwi 15:08
wesoła: Dziękuję Jakubie za odpowiedź. Teraz już wszystko jasne, nie dam się więcej żadnym pułapkom
24 kwi 15:14
Mariusz: Ten wzór znajduje się na tablicach matematycznych do tegorocznych matur czy trzeba go się nauczyć na pamięć?
5 mar 17:08
Jakub: Tu masz zestaw wzorów maturalnych https://matematykaszkolna.pl/strona/wzory2010.pdf
5 mar 18:28